Socialinių veikėjų reprezentacijos politinių problemų diskurse: etatinio mokytojų darbo apmokėjimo reformos atvejis
DOI:
https://doi.org/10.5755/j01.ppaa.21.3.31750Keywords:
socialiniai veikėjai; diskursas; politinės problemos; naujienų žiniasklaida.Abstract
Straipsnyje yra nagrinėjama politinio diskurso socialinių veikėjų reprezentacijų tema. Tyrimo autoriai socialines reprezentacijas suvokia kaip socialiai konstruojamas žinių formas, kuriomis remiantis individams yra siūloma interpretuoti tikrovę. Teorinėje straipsnio dalyje yra aptariami politinių problemų komunikacijos žiniasklaidoje bei diskurso veikėjų, kaip pamatinės diskurso sąlygos, klausimai. Likusioje straipsnio dalyje yra pristatomas internetinės naujienų žiniasklaidos tyrimo fragmentas, atskleidžiantis, kokios socialinių veikėjų reprezentacijos buvo kuriamos etatinio mokytojų darbo apmokėjimo reformą pristatančiame politiniame diskurse. Tyrimo duomenų analizė rodo, kad etatinio mokytojų darbo apmokėjimo reformos diskursas, kaip būdinga politinių problemų komunikacijai, tapo skirtingų socialinių grupių kovos lauku, per kurį apie planuotą ir įgyvendintą reformą buvo teikiama informacija visuomenei. Šiame straipsnyje pristatomo tyrimo rezultatai rodo, kad valstybės ir valdžios institucijų atstovai bei profesinių sąjungų atstovaujami mokytojai buvo aktyviausiai diskurse veikusios socialinių veikėjų grupės. Pirmoji veikėjų kategorija aktyviai vykdė reformos populiarinimo kampaniją, antroji – siekė atkreipti dėmesį į reformos trūkumus, ragino ją tobulinti. Šių stovyklų konfrontacija nuolat lydėjo etatinio mokytojų darbo apmokėjimo reformos diskursą.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Public Policy and Administration
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.